Otobüs Salatası

Otobüs Salatası

Selam şimdi ki yazım, biraz değişik ve tuhaf olabilir. Otobüs salatası başlığını vermiş olduğum bu yazı bazılarınızı güldürebilir, bazılarını da düşündürebilir. Her gün binlerce kişi otobüs, metrobüs, minibüs, taksi ya da kendi kişisel arabanızda olsa trafiğe çıkıyorsunuzdur. Hele İstanbul gibi bir memlekette bu aşağıda vereceğim örnekler çok az bile kalabilir, hatta sizin de eklemek istediğiniz şeyler varsa yazabilirsiniz.

Örneklere nereden başlayayım ya da nasıl bir sıra izlemeliyim bilemiyorum. Ama genel olarak kendimce sıralama yapıyorum.

*öncelikle en sinir olduğum tiplerden biri olduğum; sigarasını son kez yudumlayıp, o izmariti de hiç çekinmeden yere atan tipler. Nefret ediyorum. Hem kokuyorlar, hem de etrafı pisletiyorlar.

*okulların açık olduğu dönemlerde arka beşlide ölü gibi uyuyabilen liseli gençlik. Ben anlamıyorum ki onları, sanki inşaatta çalışıyorlar.

*arka taraflardan ön taraflara doğru ilerledikçe, manzara daha da heyecanlı hale geliyor. O sıralarda uyuma taklidi yapan delikanlı ve makyajı çok düzgün olan genç kızlarımız var. Bunlar da bir şey değil, asıl heyecan verici olan ayakta olup, oturanların mesajlarını okumaya çalışan kişiler. Marifet isteyen bir durum ilk olarak yakalanmamak gerekiyor ve sonrasında ise o yazıları belirli bir mesafeden okuyabilmek büyük bir emek istiyor. Bu sebep ile becerebilenlere helal olsun.
*orta sıralara doğru ayakta son ses müziğini dinleyen o özgür gençler.

*tabi ki ayakta olanlardan bahseder isek, kendine özen göstermeyen ter kokan kişileri de unutmamalı.



*ayakta olup bana yer versene , bakışı atan kişiler. Bir yerde okumuş idim. Yaşlı kişilere toplu taşıma gibi yerlerde yer vermek onlara iyi bir şey yapıyormuşuz gibi geliyor ama o yaşta olan kimseler için çok iyi bir egzersiz oluyormuş.

* mutlaka bir tane telefonuyla yüksek bir ses tonu ile konuşan birini bulursunuz.

*unutulmaması gereken tiplerden biri de tabi ki kitap okuyan o kul kız yada erkek. Evet hala böyle tiplerde var. Sizlere de helal olsun.

*geçen sabah metrobüste ki kişiyi hiç unutmuyorum. Çok değişik bir tip neden bir sabahın 6 da sakız çiğneyen bir adam idi. Seni de unutamadım be adam.
Otobüs salatası yazımı son olarak hafif sinirli, gözü yolcularda, kulakları yolcularda, elleri sürekli bir para alışverişinde ve ayakları gazla fren arasında arkaya doğru ilerleyelim diyen o müthiş insan şoför bey ile bitiriyorum.

Yorumlar

Yorum Gönder