Bir Dikiş Hikayesi


Merhaba arkadaşlar ben yazdım gittinin kardeşiyim :)) bende yazı yazmak aranıza katılmak istedim izin verir iseniz eğer benimde sizinle paylaşmak istediklerim var.

Size anılarımı yaşadığım şeyleri yazacağım özellikle dikiş ile ilgili ....

Ben 1 eylül de dikiş kursuna başladım ve bugüne kadar öğrenmiş olduklarımı sizinle de paylaşmak istedim. Öncelikle etek ile başladık. Ben tabiki kalem etek istedim ve diktim. Çok da zor olmadığını gördüm. Sadece ilkler de acemi olduğumuzdan fazla birşeylerin üstünde durduk söküp tekrar diktiğim zamanlar da oldu ama hiçbir zaman pes etmedim ve zaten düşünmüyorum da pes etmeyi. Çünkü zahmetinden çok kendi emeğini görüyorsun heleki üstünde :)

Bazen tam kalıplar tutmasa da bir iki cm kaydırıyoruz yani 2 cm ya daraltılır yada genişletebiliyoruz. oda nasıl oluyor kendi bedenımızden 2 cm daha pay verip öyle kesiyoruz. Kumaş seçimi de çok önemli kışın kalın diye kanvas kumaş almıştım ceket dikecektim çok heveslendim ama gel gör ki kumaş seçimim yanlıştı metresini 10 tl ye aldım toplam 3 metre almıştım şuan pazara gitsen aynsını parça kumaş olarak 5 liraya en fazla 10'a alırsın .. Buda benim ilk acemiliğim olmuştu :)

Kumaş yeni başlayanlar için zor ve sert kumaş askeri kumaşı gibi birşeydi. Hocam bana kızmıştı üzüldü hatta ama tabi öyle bildiğimiz kızmaktan bahsetmiyorum tatlı tatlı uyardı beni. Kursa en fazla 10 kişi olduğumuz için ceketi 4 5 günde anca bitirebildim. Çünkü malesef makina sırası bekliyoruz dikiş kursunda overlok sırası da beklıyoruz. Diktiklerimin hepsini teker teker ayrıntılı bir şekilde anlatacağım tabiki de .Şimdi buraya anı olarak kalsın bu yaşadığım şeyler istedim :)

Sizlerin de dikiş hakkında yorumları yaşadığınız tecrübeleri dinlemek isterim yorumlarınızı bekliyorum veya dikiş kursuna gitmekte kararsız arkadaşlarımız var ise benim tavsiyem şu olacaktır:

Kesinlikle gitmelisiniz bir kadının kesinlikle bilmesi gereken birşey olduğunu düşünüyorum artık. Bence çok faydalı mağazadan marka diye okadar para vereceğimize kendim dikerim daha iyi diye düşünüyorum hemde kendi istedimiz modeli uygun fiyata dikmiş oluyoruz. Şimdi ben robalı elbise dikmek istiyorum diken var ise püf noktalarını dinlemek isterim yorum yapın bol bol. Mesela 80 tl vereceğime o elbiseye 20 veya 30 tl kumaş alırım kendim dikerim ayrıca aplike kullanarak ta diktiklerimize hareketlilik katabiliriz haberiniz olsun :)

Ve şunu da belirtmek istiyorum evde makinam var singer moderna 2 . Bu ürünü kullanan var ise tansiyon ayarlarını da konuşmak isterim bilgi alışverişi yapabiliriz hepinize kucak dolusu sevgiler bugün bu kadar :))


Yorumlar

  1. heeey merhabaaa çok okunmuyom dedin yaaa okuycam işteee bi deee du tanıtayım seni de gelenler olsuun bir de sen de bikaç blog seç oku yorum yap biraz görsünler seni bir de söyle face hesabın varsa, blogçular orda da grup halindeyiz, gelirsen linklerini koyarsın işte çok kişi görür :)

    YanıtlaSil
  2. baksanaa, blogumda sağda var işte, face, twit, insta filan yani. feyse gelirsen ordan face blog gruplarımıza girersin. yazılarının linklerini oraya da koyarsıın :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. bak blogumda yanda var ki.

      Sil
    2. deep, fecebook una bende ulaşamadıım

      Sil
    3. blogumda yanda sosyal medya hesaplarım var. biri de facebook. oraya tıklayınca, sayfanın üstünde "deep" diyor, oraya tıklayınca yeni face hesabım geliyor. eskisini hack lediler geçenlerde :)

      Sil
  4. Merhaba eğer dikişe devam etmeyi düşünüyorsan bir kaç öneride bulunabilirim.Hangi şehirdesin bilmiyorum ama herhalde orada da vardır.Parça kumaşçılarda uygun fiyata harika kumaşlar bulunabiliyor.Hele de ilk deneyimlerde "görev zayiatı"kapsamında kumaşlar telef olabileceği için en uygunu bu.Bir çok dikiş blogu var.Burada dikiş etkinlikleri falan oluyor.Herkes diktiklerini paylaşıyor falan epey şenlikli oralar.Onlarla iletişime geçebilirsin.İnsan bir çok şey öğreniyor .Bir de hararetle tavsiye edeceğim bir şey var .Kendi ölçülerine göre prova mankeni yapabilirsin.Yapması kolay ve çok ta eğlenceli.
    Ben prova mankenime isim bile koydum.Bir şeyler üretmek çok ta zevkli oluyor.Başarılar sanaa

    YanıtlaSil
  5. Sağol canım teşekkür ederim. Geç oldu ama k bakma

    YanıtlaSil

Yorum Gönder