Diyette Kalori Hesabı Nasıl Yapılır

Diyette Kalori Hesabı Nasıl Yapılır



Diyette kalori hesabı nasıl yapılır, önemli bir konudur. Dün bu konu üzerinde bir yazı yazıp konudan biraz bahsetmiştik. Bu işlem nasıl oluyor biraz genel olarak kolay şekilde bahsedelim. İlk olarak kalori hesabı nedir, bunu bilelim. Her yediğimizin belirli onaranda bir kalori miktarı vardır. Bu oran onun yağına, vitaminine, protein içeriğine v.s gibi durumlara göre değer kazanır. Diyet yapıp yetiklerine dikkat eden biri daha fazla proteinli besinler almalıdır. 

Sizler için diyette kalori hesabı nasıl yapılır, anlatmak için önemli olan adımın hassas bir terazi almaktan geçtiğini ilk olarak belirtelim. Kalori hesabında gramlar en önemli yere sahiptir. Yediklerinizi gram gram hesap ederek o şekilde ancak doğru bir sonuca ulaşabilirsiniz. Bunun ilk yolu da hassas bir terazi almaktan geçecektir. İlk işiniz bu olsun. Hassas tartı alıp, ölçümlere başlayınız. Böylece sizde artık kalori hesabı yapabilirsiniz. Bunun için bir sürü program var. Program dışında google den de aynı şekilde bakabilirsiniz. 

Diyette kalori hesabı nasıl yapılır için sizlere örneklerle bir sunum yapalım. Sabah kalkar kalmaz, limonlu su ve cevizli su içildi.

Kahvaltı faslından önce detokslu sularda içilmeye başlandı. 
Kahvaltı için çok geniş bir kapsamlı şekilde bir sürü güzel lezzetli şeyler yedim. Sizler için gramları ile beraber kalori miktarlarını şekildeki gibi yazdım.  Kahvaltı için almış olduğum toplam kalori miktarı 330 kadar oldu.

Ara öğün tarzında bir muz yedim. Muzun gramı 76 idi, bu da 66 kalori ediyor. 

Bir sade soda ve içine bir dilim portakal ile 11.29 da öğün yapmış oldum.

Öğle yemeği için çorba, fasulye ve salata yedim. Bunlarında kalori miktarı 427 kalori kadar etmiş oldu.

Öğle yemeği sonrasında 14.24 gibi kahve, bir hurma ve resimdeki barı yedim. Hepsinin kalorisi 292 kalori etmiş oldu.

Akşam yemeği için taze fasulye ve salata yemiş oldum. Bunlarda 175 kalori kadar etmiş oldu.

Günü bitirirken 19.51 gibi bir papatya çayı içtim. Aldım kalori miktarı düz hesap olarak 1400 kalori etmiş oldu. Yaktım kalori ise 527 kalori kadar. 


Yorumlar