Tarifler Yulaf Kepeği İle Sebzeli Yumurta

Yulaf Kepeği İle Sebzeli Yumurta

Selam. Bu yazımı bir diyet yumurta tarifi olarak paylaşacağım. Bu tarifi yine bence sadece benim bloğumda bulabilirsiniz.
Çünkü kendi oluşturduğum bir rasgele tarif. İnsan yediklerine ve içtiklerine dikkat ettiği zaman ister istemez böyle kafasından tarifler üretebiliyor. Bu sebep ile ben daha çok kahvaltı için yumurtayı da sevdiği için bu tarz tarifler daha çok ön plana çıkmış oluyor. Evet gelelim tarife öncelikle ana malzemeler yulaf kepeği ve yumurta. Tarife bir isim koymak lazım. O halde ismi yulaf kepeği ile sebzeli yumurta tarifi olsun. Diğer malzemeler ise sizin kendi zevkinize göre kalmış olan malzemelerdir. 

Ben kendi kullanmış olduğum birkaç malzemeyi sizler ile paylaştım. Bu paylaşımlar örnek olarak verilmiştir ve siz kendi zevkinize en uygun şekilde tabi ki değiştirebilirsiniz. Ben bu yulaf kepeği ile sebzeli yumurta tarifi için malzemeler; bir miktar tereyağı, taze soğan ve birkaç yaprak marul, iki yumurta ve bir kaşık kadar yulaf kepeği.
Tarifi ben her zaman göz kararı olarak yapıyorum. Bir tavaya uygun miktarda tereyağı koyalım.  Başka bir alanda biraz taze soğan biraz da marul yapraklarını keselim. Bu ikisini yağ eridiği zaman aynı şekilde tavaya alalım. Kendilerini salıncaya kadar azıcık pişiriyoruz. Kendini belli ediyor, anlarsınız zaten. Taze soğan bambaşka bir tat lütfen deneyin. Bence pilavlara da çok yakışır. Evet marul da aynı şekilde birbirlerini çok güzel dengeliyor.

Arkasından bir tabağa koyduğunuz iki yumurta ve bir çorba kaşığı kadar yulaf kepeğini bir güzel çırpın. Ardından bu karışımı aynı şekilde tavaya dökünüz. Altı piştikçe yukarı doğru çevirerek, pişmeyen yerlerinde bir güzel pişmesini sağlayalım. Bol lezzetli hem de hafif da önemlisi doyurucu olması. Bu yumurta sayesinde mesela saat dokuzda kahvaltı yaptınız. Saat 12 kadar acıkmamanız garantidir. Tarifi resimli bir şekilde anlatmak için resimde ekliyorum. Benim eklediğim resimler tamamı ile özensiz ve telefon kamerası ile çekilmiştir. Telefonumda çok son model değildir. Bu sebep ile o yüzden de kusura bakmayınız lütfen.  Eğer yulaf kepeği ile sebzeli yumurta tarifi deneyen olursa şimdiden afiyet olsun.






Yorumlar