Soğan Türleri Nelerdir

Soğan  Türleri Hakkında Neler Biliyoruz

Soğan başta enfeksiyonlara karşı olarak her zaman bir ilaç görevi görmekte ve gerçekten çok etkili olmaktadır. Soğan genel olarak bizim ülkemizde hemen hemen her yerde kolaylıkla yetişebilmektedir. Soğan ışık ve sıcaklığı yani güneşi çok sever. Ülkemizde Trakya bölgesi, Balıkesir, Bursa, Amasya, Çorum ve Denizli gibi bölgelerde rahatlıkla yetişmektedir.
Soğan türleri genel olarak aşağıdaki şekildedir. Ben başka bilmiyorum ve bulamadım. Sizin eğer var ise beni de bilgilendirir iseniz sevinirim.

Taze soğan; genel olarak bizler bu soğan türünü yeşil soğan olarak biliriz. En kolay evde bile yetiştirilebilir.( bende bir ara denedim am çok beceremedim. Onun hakkında olan deneyimlerimi de bir ara ayrıntılı olarak anlatmak isterim.) salatalara büyük lezzet verir. Bu soğan genel olarak kışın daha çok akıllara geliyor. Ama yaz kış hemen her koşulda rahatlıkla yetişir.
Kuru soğan( kışlık soğan);sert ve daha az sulu yapıya sahip olan soğan türüdür. Genel olarak kışın kullanılır. Dolma yapmak için kullanılan en ideal soğan türüdür. Bizim ülkemizde en çok kullanılan soğan türü bu türdür.
Arpacık soğanı; kurban bayramlarının vazgeçilmezi olan yahni yapımında kullanılan bu soğan türü çok lezzetli soğan olarak bilinir. Ayrıca zeytinyağlı yemeklerin yapımında da aynı şekilde çok lezzetli sonuçlar verir. Ben de arpacık soğanı ektim ve bunu taze soğan olarak geri aldım. Çok becerikli bir insan değilim ama böyle insan heves ediyor bazı işlere sonuçlarını alınca ama emeğinin karşılığını alınca daha fazla yapası geliyor. Benim bir tarlam ya da bir bahçem yok bir balkonum bile yok sayılır. Ama insan isteğince gerçekten isteğince en ufak şeyleri sorun etmediği zaman mutlaka yapıyor.
Kırmızı soğan; direk akıllara gelen piyazın en meşhuru bu soğan türüdür. Kabuğu mor renkli olan bu soğan türü aynı zamanda çiğ olarak tüketilmektedir.
Beyaz kabuklu yazlık soğan; adı gibi içi de dışı da beyaz renk olan soğan türüdür. Salatalarda bolca tercih edilen bu soğan çok sulu olduğu için özellikle dolma yapımında yanlış tercih olabilir.
Yazdım gitti çünkü; soğan iyidir, bolca tüketin kış boyu hasta olmayın.

Yorumlar