Soğan Kürleri Hakkında

Soğan Kürleri Hakkında 

Soğan dediğimizde akıllara ilk olarak gözyaşları gelebilir. Soğan acaba gözleri neden yakar sizde hiç merak ettiniz mi? Ben ettim ve cevap olarak bunun sebebi içindeki kükürt olması diye öğrendim.  Kükürt hava ile karıştığı zaman gözleri yakabiliyor ve bu da size gözyaşı olarak geliyor. O zaman hüngür hüngür ağlamak gelir. Bunu azaltmak için de bazı yollar var. Mesela ben eğer müsait isem, soğanı ikiye keserek azıcık suda bırakıyorum. İmkan yok ise bıçağı ve soğanı sudan geçirmeye özen gösteriyorum. Bu sayede az ağlıyorum.
Bu yazımızda sizlere yapmış olduğum öncelikle saç için olan soğan küründen ve diğer bir kür de diyet için yapılan kürden bahsedeceğim.
Saç için yapılan soğan kürü yararları; saç için yapılan soğan kürünün asıl kaynakları çok uzaklara kadar gidiyor. Çok uzaklardaki İngiltere bulunan Bradford üniversitesinde yapılmış olan araştırmalardan yola çıkılarak günümüze kadar gelmiştir. Yapılan araştırmalarda soğan kürünün saç derisine çok iyi gediği, saç köklerini çok güzel beslediğini, canlandırdığını ve aynı zamanda koruduğunu ortaya çıkarmıştır. Bunların dışında liste yapacak olduğumuzda şöyle daha güzel ve akılda kalıcı olarak anlatabilirim.
*saç çıkarıcı özelliğe sahiptir. Saç köklerini beslediği için canlanan deride yeni saç telleri çıkmaktadır. Böylece daha canlı ve gür saçlarınız olmaktadır.
*saç uzamasına yardımcı olur.
*saç dökülmesini önler. Canlanan deride dökülmeler en aza iner.
* saç beyazlamasını en aza indirir.
*saçlarda meydana gelen bazı hastalıkları egzama, mantar gibi bunların oluşumunu engeller.
Saç için yapılan soğan kürü nasıl yapılır;


Malzemeler; bir adet soğan ve bir bardak kadar su( suyu saç uzunluğuna göre ayarlayın. Aynı şekilde soğanı da)
Yapılışı; çok basit işlem, çay yapar gibi. Bir bardak suyun içine ikiye ya da dörde (ben hep dörde okudum ama kendim ikiye böldüm) koyarak kaynayana kadar pişirin yani. Sonrasında çay gibi demlemeye bırakır tarzında üzerini örtün ve soğumasını bekleyin. Bunu başınızı lavaboya doğru eğerek üzerine karışımı dökün saçımıza bir güzel yedirin. Masaj yaparak istediğiniz kadar saçınızda bekletebilirsiniz.

Yorumlar