Uzak Doğu Diyeti Ve Türk Diyeti Hakkında

Uzak Doğu Diyeti Ve Türk Diyeti Nedir, Ne Değildir



Selam.  Kendim için başlatmış olduğum bir diyet serüveni var. Ben bu serüvene çok önceden de kaç kere başlamış ve mümkün değil devamını getirememiştim. Bugün sağlıklı beslenmek adına adım attığım ve devam ettiğim tam 9. Günüm9 gündür, ne yedim içtim ise dikkat ettim, ölçülü yemeğe, tuzsuz, şekersiz, yağsız ya da sağlıklı olarak yemeğe çalışıyorum. Öncelikle bu diyete nasıl başladım, bu diyet nedir ve ne değildir anlatmak isterim.
Ben uzak doğu diyeti diyerek, güne su ile başlamayı ve bunun ne kadar faydalı olduğunu düşünerek yola çıktım. Uzak doğuda insanlar güne su ile başlıyor ve kahvaltısını ise yaklaşık kırk dakika kadar sonra yapıyor. Ben bunu kendime göre uyarladım. Öncelikle bende su ile başlamaya karar verdim. Ama bu normal su olarak değil, herkesin bildiği ballı ve limonlu su ile başladım. Önce 300 ml kadar bu karışımı içiyor ve arkasında 700 ml kadar normal saf su içiyorum. Güne böyle başlamış oluyorum. Sabah bu şekilde spor yapsam ne güzel olur. Ama insan bir acayip oluyor  o kadar suyu içince.  Bunun yerine ip atlamaya başladım. Bu ilk haftam ve 200 ya da 300 kadar sabah aç karnına ip atlıyorum. 200 bence çok az ama zamanla hafta hafta çoğaltmayı planlıyorum. Yaklaşık yarım saat geçtikten sonra kahvaltımı etmiş oluyorum. Kahvaltı için o an canım ne istedi ise mutlaka onu yiyorum. Kahvaltıdan asla kısmıyorum. Burada Türk usulleri devreye giriyor ve birçok şeyi kahvaltıda istedim kadar yiyebiliyorum. Ama zaten karnım şişiyor içtiğim sudan dolayı çok yeme ihtiyacı zamanla duymuyorsunuz. Ayrıca ben artık kahvaltıda bile ekmek yemeğe ihtiyaç duymuyorum.  Öğle yemeği için yine dikkat ediyorum ama canım ne istiyorsa da onu yiyorum. Bu süre içinde ara öğün filan yapmıyorum. Saat 2 gibi öğle yemeğini, canım istedi ise yeşil çayımı ve mutlaka 2 litre kadar suyumu içmiş oluyorum. Saat 4 geldiğinde bir kahve ve kuru yemişlerden oluşan bir tabak ayarlıyorum. İçine bir sürü çerez koyuyorum ve çok doyurucu oluyor. Bunları saat 5 kadar yemiş oluyorum. Bu süre içinde 2.5 bazen ise 3 litre kadar su içiyorum. Ama gün içinde mutlaka 3 litre kadar su içiyorum. O saatten sonra en geç 5 buçuktan sonra 8 gündür hiç bir şey yemedim inşallah böyle devam eder. Kısaca kendim buldum. Kendim yapmış olduğum bir deney gibi diyettir.

Yazdım gitti çünkü; bu Uzak Doğu ve Türk usulü diyetti kendim kendime bulup uyguladığım bir diyettir. Evde olduğum için rahatlıkla uyguluyorum. Ama siz çalışıyor iseniz o kadar su içmek patronunuzun gözünden kaçmayacak bir eylem olabilir.

Yorumlar