Hadi gülümse şimdi

Merhaba, sana, ona, buna yani bu yazımı da okuyana. Hayatta her eylem bizim istediğimiz şekilde maalesef sonuçlanmaz. Bu sebep ile daha çok azimli ve daha çok istikrarlı olarak yola devam etmek, kazanacağınızın göstergesi olmaktadır. Hiçbir şey için o şeyi kayıp etmeden geç asla sayılmaz. Mesela, özgüven çok kolay kaybedilen bir histir. Eğer kendimize verdiğimiz değeri, saygıyı ve sevgiyi kayıp eder isen kimseye değil kendimize bile zerre yararımız asla olmaz.
Kişi şöyle bir ayna karşısına geçtiği zaman ya da uykusundan uyandığı zaman eğer kendine ait bazı unsurların farkında olarak uyanmıyor, aynaya baktığında ne kadar özene bözene yaratıldığını keşif edemiyor ise o günü akşamına kadar boş olarak keyifsiz bir hiç gibi yaşar. Aksini düşünerek hareket eder ise, uyandığında aynada gördüğü kendisine bir günaydın diyerek gülümseyerek baktığında içindeki bir başka kişi onun selamını alır ve günü o derece olumlu geçer. İçimizdeki güzellikler dışarı çıkamadığı sürece kendimize ait bir şeyler hep eksik kalacaktır. Sizin kendinize göstermediğiniz gülen bir yüzü başkasının size göstermesini asla beklemeyin.  Sizin kendinize esirgediğiniz durumu başkası size nimet olarak sunmaz. O zaman yapmamız gereken ilk adım kendimize iyi davranmak her şeyimizin var iken değerini bilmek. Uyandığında aynaya bak ya da pencereni aç kocaman bir nefes al kendine günaydın, bu sabah ne güzel bir sabah, bugün çok güzel geçecek, bugün tüm gün kendimi mutlu hissedeceğim ya da bugün karşıma çıkan herkese güler yüzlü olup mutluluk saçacağım diyerek güne başlayın. Ne olabilir ki en fazla aklıma olumsuz pek bir şey gelmiyor. En fazla buna bugün ne oldu, aşık oldu herhalde filan derler ya da onun gibi bir sürü şey. Bunlarda olumsuz kötü cümleler değil ki.  Hayatı başkaları için yaşamaktan vazgeçmeye başladığımız an itibari ile ben varım diyebiliriz. Gün içinde sürekli işe geç kaldım şimdi patron kızacak, ödevlerimi yapmadım öğretmenim kızacak, yemeği yaktım eşim kızacak, eve geç kaldım babam kızacak ya da bardağı kırdım annem beni kesecek. Diye diye ömür geçiyor maalesef. Ona göre belki bugün başka şeylere başka açıdan bakabilmek için bir başlangıç olabilir.
Yazdım gitti çünkü, yarın burada olur muyum bilemiyorum. Ama bugün şuan bu yazıyı yazabiliyorum, siz okuyabiliyorsunuz o zaman hadi, bir güler yüzde benden size sizden bana gelsin.

Yorumlar